جلسه کمیته سلامت اداری در اداره ثبت اسناد و املاک استان مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط Administrator   
دوشنبه, 08 آبان 1396 ساعت 09:34

salamat-96 به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان جلسه کمیته سلامت اداری با حضور مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان و معاون منابع انسانی و پشتیبانی و رییس امور اداری و پشتیبانی و دبیر کمیته به ترتیب آقایان غفاری و بابانژاد و اعضای کمیته و دکتر پرکان نماینده ی سازمان مدیریت استان برگزار شد.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در این نشست با اشاره به اینکه مشاغل اداره ثبت اسناد از جمله نقشه برداری و حد نگاری و نمایندگی و حتی بایگانی که جزو منبع اصلی اطلاعات می باشد از حساس ترین مشاغل است افزود: به تبع حساسیت موضوع کاری در این اداره قطعاً حادثه خیزی از درب ورودی تا درون اداره هم بیشتر خواهد شد.

به پایی تاکید کرد: کمبود نیروی حفاظتی و بازرسی در این اداره نیز از جمله مشکلات سلامت اداری می باشد که در صورت حل و بررسی این بحران خواهیم توانست برگ برنده این مجموعه را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: اداره ثبت جزو سازمان های حاکمیتی می باشد که در بعضی موارد حق هیچ گونه دخل و تصرفی در آن نمی باشد و ما تنها تابع قانونی هستیم که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برایمان تعیین نموده است.

کاظم به پایی با بیان اینکه بررسی و پیگیری تخلفات و تمامی امورات ثبتی در این مجموعه باید به صورت آنلاین انجام گیرد گفت: لازم و ضروری است تخلفات اداری حدالمقدور در درون ادارات کل استان از جمله اداره ثبت باشد که این شیوه در خصوص توسعه سرمایه ی استانی و پیشگیری از وقوع جرم و بهبود سلامت ادار ی موثر واقع خواهد شد.

salamat-2-96 وی همچنین خواستار برون سپاری صدور سند مالکیت به بخش های خصوصی شد که این مهم مزایای بیشتر از جمله کاهش بار ترافیکی را منجر خواهد شد.

به گفته ی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان جمع آوری توکن و جایگزین نمودن اثر انگشت از جمله مهمترین موارد پیشگیری از وقوع جرم از جمله تخلفات سردفتران می باشد.

دکتر ایرج پرکان نماینده ی سازمان مدیریت استان نیز در این نشست اظهار داشت: شناسایی گلوگاه های مفسده خیز و بررسی نقاط قوت و ضعف و دیگر عوامل که باعث به خطر افتادن سلامت اداری می باشد از جمله وظایف ادارات ثبت اسناد و املاک و حتی سازمانهای دیگر مانند منابع طبیعی و امور مالیاتی و دیگر ادارات می باشد و باید در جهت بهبود شرایط بیش از پیش دقت و پیش بینی های لازم صورت پذیرد.

وی الکترونیکی نمودن امورات ثبتی در این اداره را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کسب رتبه ی توسعه ی الکنرونیکی اداره ثبت ستودنی است و ما بعنوان دستگاه نظارتی تلاش این مجموعه را ارج می نهیم.

پرگان عنوان کرد: امید است در ماههای آینده جلسات و تعامل ما با اداره ثبت مضاعف شود و بازدیدهای میدانی نیز زمینه ساز ارتقای سلامت اداری خواهد شد.

آخرین بروز رسانی در سه شنبه, 09 آبان 1396 ساعت 08:47